Jak przemycać wartościowe składniki do diety dziecka
Jak przemycać wartościowe składniki do diety dziecka?

Dzieci bywaja strasznymi niejadkami, a ich mamy, którym udaje się zachować je w pełnym zdrowiu, sa prawdziwymi bohaterkami.

Aby dziecko nie było niejadkiem, należy od samego urodzenia kształtowac w nim pewne nawyki żywieniowe. Już niemowlak, po przekroczeniu pewnego miesiąca życia, może próbować coraz więcej warzyw, owoców czy mięs. Gotowe dania dla niemowlaków są oczywiście doskonale przyprawione i łatwe w użyciu, jednak nie należy bazować wyłącznie na nich. Młoda mama powinna umieć samodzielnie miksować warzywa i mięso, i doprawiać je delikatnie, by miały dobry smak, by dziecko uczyło się lubić także te proste, samodzielnie przygotowywane dania. Trzeba dbac o różnorodność pokarmów, by dziecko poznawało i uczyło się lubić jak najwięcej smaków. Wartościowa dieta dla dziecka to przede wszystkim warzywa, owoce i węglowodany z dobrego źródła. Dziecku, które nie ma żadnych alergii pokarmowych, warto serwować na przykład naleśniki z owocami i śmietaną, na słodko, a jednak z wartościowymi składnikami. Gdy robimy zdrowe kanapki, pokażmy dziecku jak wykorzystywać kolorowe warzywa do ich ozdabiania, i niech robi to samodzielnie – często niejadki bardzo chętnie kosztują wykonanych przez siebie potraw, i jest to dla nich ekscytujące przeżycie. Starsze dzieci warto też zachęcać do pomagania w kuchni, by rozwijać ich zainteresowania, oraz pokazywać, że jedzenie to przyjemność, a nie przykry obowiązek. Nade wszystko jednak nie wolno zmuszać dziecka do jedzenia czegokolwiek. Na przykład, gdy nie chce jeść szpinaku, podawajmy mu kanapki z natką pietruszki, która również zawiera żelazo. Dawajmy do picia sok marchwiowy, zamiast zmuszac je do jedzenia gotowanej marchewki. Dziecko z czasem zapragnie samo kosztować nowych dań, a póki co nie wolno go przymusem zniechęcać do jedzenia.